Güncelleme Tarihi: 08 Şubat 2024

Gösterim: 467

Kariyer Danışmanlığı

KARİYER DANIŞMANLIĞI NEDİR?

Kariyer Danışmanlığı; bireylerin kendi kariyer gelişim süreçlerine ilişkin farkındalık geliştirmelerini, kararlar vermelerini ve plan yapmalarını, bu süreci ilgi, yetenek ve değerleri doğrultusunda etkin bir şekilde yönlendirmelerini ve süreçteki belirsizlik, kararsızlık, değişim ve geçişlerle daha iyi başa çıkabilmelerini hedefleyen bir danışma sürecidir.

Kariyer Danışmanları ile yapılan görüşmelerde ele alınan başlıca konular şunlardır:

  • Bireysel kariyer hedefi oluşturmak ve plan yapmak
  • Kendini tanımaya, güçlü ve zayıf yönlerine ilişkin farkındalık geliştirmek
  • Kariyer hedefleri ile ilgili yaşanan belirsizlik ve/veya kararsızlığı yönetmek
  • İş/staj arama süreçleri/teknikleri konusunda bilgi almak
  • Özgeçmiş hazırlama ve mülakatlar hakkında bilgi ve destek almak
  • Lisansüstü eğitim ve akademik kariyer ile ilgili bilgi ve destek almak
  • Kariyer gelişimine katkı sağlayacak becerilere ilişkin (dil, iletişim, yetkinlik geliştirme) öneriler almak
  • Kariyere ilişkin konularda yaşanan endişe ve stresi yönetmek
  • Öğrencilik yıllarını kariyer hedefi doğrultusunda verimli değerlendirmek için öneriler almak
  • Kendini Değerlendirme Envanteri’ni tamamlayanların envanter sonuçlarını birlikte değerlendirmek

KARİYER DANIŞMANLIĞINDAN NASIL YARARLANIRIM?  

Yetenek Kapısı’na giriş yapılarak öğrenci profilinde yer alan "Kariyer Danışmanlığı" bölümünden "Yüz Yüze Görüşme" ve "Uzaktan Görüşme" seçeneği ile randevu alınabilmektedir.

Yetenek Kapısı'na giriş yapmak için TIKLAYINIZ.

Randevu Oluşturma Süreci

  • “Eylemler” bölümünden takvim simgesini tıklayınız.
  • Açılan takvimden görüşme seçeneğini(yüzyüze/uzaktan) ve randevu almak istediğiniz saat aralığını seçiniz.
  • Seçiminizle birlikte açılan ekranda istenilen bilgileri giriniz.
  • “Tamam” butonuna tıklayarak talebinizi tamamlayınız.
  • Seçmiş olduğunuz Kariyer Danışmanının, randevunuzu onaylaması için bekleyiniz.
  • Başvurunuz yeşil renk olduğunda talebiniz onaylanmıştır.
  • Randevu günü ve saatinde görüşmenizi gerçekleştirebilirsiniz.

Görüşme Süreci

Randevunuzu "Yüz Yüze Görüşme" şeklinde seçtiyseniz, randevu saatinden 5 dakika önce görüşmenin yapılacağı BANÜ KAGEM ofisine gelmeniz beklenmektedir. 

Randevunuzu "Uzaktan Görüşme" şeklinde seçtiyseniz, randevu saatinden 5 dakika önce ilgili Kariyer Danışmanı tarafından görüşmeye bağlanabileceğiniz bağlantı adresi mail adresinize gönderilecektir. Görüşme gün ve saatinde ilgili linkten oturuma bağlanabilirsiniz.

 

Not: Kariyer Danışmanlığı talebi oluşturulması durumunda, sürecin etkin bir şekilde yürütülmesi için e-posta hesaplarının düzenli takibi önerilmektedir.